Inhoudsopgave

1. Inleiding

Wehkamp Retail Group B.V. (WRG) vindt een duurzaam en transparant partnership waarin efficiëntie, kwaliteit en innovatie centraal staan van groot belang. Deze operationele bijlage beschrijft de logistieke voorwaarden en is ontworpen om heldere kaders te scheppen voor een efficiënte samenwerking. Een goede samenwerking zorgt voor lagere integrale kosten en stelt ons in staat om beter in te spelen op kansen en veranderingen vanuit de markt.

Dank voor het naleven van deze voorwaarden. Als er vragen zijn, neem dan contact op met: Marc Muijtstege

2. Begrippen en afkortingen

Afwijkingen: Een defect, fout en/of verschil in kwantiteit (tekort of te veel) van een besteld artikel.
Artikel: Aanduiding van het product dat de leverancier levert.
ASN: ‘Advanced Shipping Notice’; een vooraankondiging van een zending.
Big goods: Artikelen die te groot zijn voor opslag als ‘Small good’ maar wel geschikt zijn voor DHL verzending. Maximaal 25 kg, max 200 liter, max formaat 68x68x170 cm.
EPAL (of CHEP): ‘European Pallet Association’; geaccepteerde pallets die wij uit de gemeenschappelijke pool kunnen uitruilen.
CMR: Vrachtbrief die voldoet aan de richtlijnen van het Verdrag betreffende de overeenkomst tot internationaal vervoer van goederen over de weg (CMR-verdrag). Tevens ontvangstbewijs van de goederen.
EAN/GTIN/UPC-A: Unieke barcode (artikelnummering) om een artikel te identificeren.
GS1: ‘Global Standards One’; de organisatie die barcodes uit geeft voor artikel en drager identificatie.
Hanging goods: Categorie van artikelen waarbij artikelen hangend op kledinghangers worden opgeslagen.
SKU: ‘Stock keeping unit’, een alfanumerieke code die wordt gebruikt om een uniek artikel in het assortiment te identificeren op het laagste informatie niveau. Bijvoorbeeld: een blauw T-shirt in maat L is een SKU. Hetzelfde T-shirt in maat M wordt een ander SKU
SKU mix: De drager (vaak een omdoos) bestaat uit verschillende artikelen/SKU’s. Bijvoorbeeld: T-shirts, tandenborstels en nagellak. Of 2 dezelfde T-shirts in dezelfde kleur maar met een verschillende maat.
SKU rein: De drager (vaak een omdoos) bevat één soort artikel allemaal in dezelfde maat en kleur.
SSCC: ‘Serial Shipping Container Code;’ een internationaal erkend label als verzendcode voor ladingdragers.
Ladingdrager: Een omdoos, rolcontainer, hangrek of pallet.
LPN: ‘Licence plate number’; barcodes om een ladingdrager te identificeren.
LSCZ: ‘Logistiek Service Center Zwolle’; het distributiecentrum van WRG.
Small goods: Artikelen waarvan minimaal 3 stuks in een krat van 55cm x 34cm x 26cm (LxBxH) passen.
Snakewise: Verwijst naar het proces waarbij de lading wordt gestapeld in een zigzagpatroon zodat SKU’s zo veel mogelijk bij elkaar staan in dozen, op rolkooien, pallets en in containers.
VAS: ‘Value Adding Services’; de inbound afdeling voor artikelen die niet aan onze e-commerce -gereed-voorwaarden voldoen en die tegen extra kosten voorraad geschikt worden gemaakt.
XXL goods: Artikelen die te groot zijn voor verzending met het DHL netwerk: zwaarder dan 25 kg, volume groter dan 200 liter of afmetingen hoger dan 68 x 68 x 170 centimeter.

3. Algemeen

In dit document worden de logistieke voorwaarden voor het aanleveren van artikelen aan het LSCZ van WRG beschreven. Het doel van deze voorwaarden is om artikelen efficiënt te verwerken en snel beschikbaar te maken voor de verkoop aan onze klanten. Daarnaast worden enkele belangrijke eisen beschreven, zoals ten aanzien van veiligheid en toegestane ladingdragers, alsook de gevolgen van het niet kunnen voldoen aan deze voorwaarden.

3.1. Veiligheid

Om schade en letsel te voorkomen dienen alle bij WRG geldende veiligheidsmaatregelen in acht te worden genomen. De leverancier is aansprakelijk voor (letsel als gevolg van) het niet naleven van de geldende veiligheidsvoorwaarden. In dit kader geldt het volgende:

  • Het dragen van en fluoriserend hesje en veiligheidsschoenen is te allen tijde verplicht op het gehele LSCZ-terrein;
  • De chauffeur (en bijrijder) dienen zich te houden aan de aanwijzingen van het personeel van WRG en de aanwezige (verkeers)borden te volgen;
  • Gasvrijverklaring voor een container is verplicht.

3.1.1. Terrein

Om risico’s op het terrein van WRG te beperken verzoeken wij leveranciers om onderstaande in acht te nemen:

  • Het is niet toegestaan om voor de slagboom te parkeren en uit te stappen;
  • Op het terrein van WRG geldt een maximumsnelheid van 15 km/u;
  • Voorkom verschuiven van de trailer aan het dock (plaats een keg onder de wielen).

3.2. Contactgegevens & openingstijden

Adres LSCZ & VAS Hal 1&2 (Creative Hub, Small goods en Big goods)
Pommerenstraat 4, 8028 NA, Zwolle

Adres LSCZ Hal 3 (XXL)
Pommerenstraat 2, 8028 NA, Zwolle

Aankomsten kantoor
[email protected]

EDI team
[email protected]

VPC
[email protected]

Value Adding Services
[email protected]

Facturen
[email protected]

Lostijden
8:00 t/m 16:00 (maandag t/m vrijdag)

3.3. Afwijkingen

Vanaf het moment van aflevering van de artikelen door de leverancier, streeft WRG ernaar om binnen 4 werkdagen de geleverde artikelen te inspecteren op afwijkingen. WRG zal afwijkingen melden bij de leverancier en de waarde van een afwijking in rekening brengen bij de leverancier, dan wel verrekenen met een nog te betalen factuur. WRG behoudt zich het recht voor om een Purchase Order (gedeeltelijk) te annuleren en een afwijking te weigeren en (op kosten van de leverancier) aan de leverancier terug te sturen. In het geval van teruglevering van een afwijking, gaat het eigendom en het risico van verzending/ontvangst over naar de leverancier zodra WRG deze artikelen heeft verzonden.

Gevolgen
Het niet nakomen van de logistieke voorwaarden van WRG kan leiden tot:

  1. Weigering van een levering;
  2. Terugzending van een levering aan de leverancier; en/of
  3. Het in rekening brengen bij de leverancier van uitgevoerde herstelwerkzaamheden (VAS) en/of verzendkosten.
  4. Stoppen met accepteren van nieuwe afleveringen totdat alle voorgaande zendingen verwerkt of opgehaald zijn.

4. Logistieke onboarding

De onboarding legt de basis voor transparante en effectieve communicatie tussen de logistieke operatie van de leverancier en WRG. Tijdens de onboarding zorgen we ervoor dat onze processen zowel fysiek als digitaal op elkaar aansluiten. Daarnaast zorgt de onboarding ervoor dat gedurende de samenwerking onnodige kosten en vertragingen worden voorkomen en klanten van de best mogelijke service worden voorzien.

Onboarding proces
De volgende stappen vinden (achtereenvolgens) plaats voor het onboarding proces:

  • Na de contractonderhandelingen is er contact met de vendor performance coördinator (‘VPC’) van het Supply Chain-team van WRG om (in ca. 30 minuten) de operationele bijlage met de leverancier door te nemen en eventuele vragen te beantwoorden.
  • Indien gewenst haakt het Electronic Data Interchange (‘EDI’) team aan om te testen of de digitale verbinding van de leverancier met WRG naar behoren functioneert.
  • De VPC koppelt terug aan de inkoper zodat de eerste inkooporder verstuurd kan worden.
  • De eerste twee zendingen dienen aangemeld te worden via het boekingsportaal als VAS zendingen. De merchandise planner of inventory controller vraagt voor deze zending een test aan zodat na de zending gedetailleerde feedback over de zending aan de leverancier wordt gegeven.
  • Als WRG de zendingen met succes kan verwerken, stuurt het aankomstkantoor van WRG een e-mail naar de leverancier dat de zendingen kunnen worden voorgemeld als reguliere zendingen. Zo niet, dan ontvangt de leverancier vanaf de derde levering een periodieke opgave van VAS-kosten. Op dit overzicht staat vermeld welke artikelen via VAS zijn verwerkt. Deze artikelen moeten als VAS-zending worden aangemeld in het boekingsportaal.

Voor de eerste XXL zending kan gebruikgemaakt worden van het boekingsportaal. De merchandise planner of inventory controller van WRG zal een checklist aanvragen bij de leverancier zodat de voormelding en fysieke zending van feedback worden voorzien.

5. E-commerce ready labelen en verpakken

WRG wil voorkomen dat artikelen beschadigen of kapot gaan door een onjuiste verpakking.
Voor het kiezen van de juiste verpakking adviseert WRG het volgende.

  • Beoordeel de benodigde stevigheid van de verpakking;
  • Over het algemeen geldt: hoe hoger de waarde van het artikel, hoe meer bescherming nodig is;
  • Een geschikte verpakking dient het gewicht van de inhoud voldoende te kunnen dragen;
  • Breekbare artikelen dienen geen contact te maken met de buitenwand van de verpakking;
  • Vreemd gevormde artikelen vereisen extra aandacht.

5.1. Artikelen labelen

Op de (verpakkingen van) artikelen moet een goed scanbare barcode zijn aangebracht.
Wanneer artikelen variabelen bevatten, zoals maat, kleur, smaak of functionaliteit, dient een unieke barcode worden gebruikt. N.B. Bij twijfel kan gebruikgemaakt worden van de decision-support tool van GS1.org.

WRG accepteert de volgende standaard barcodes:

  • EAN;
  • GTIN;
  • UPC-A.

Houd bij extra verpakkingsmateriaal altijd rekening met de scanbaarheid van de artikel-barcode. Minimale vereisten zijn als volgt.

  • De barcode dient minimaal 25 mm hoog en 50 mm breed te zijn;
  • De barcode moet met het menselijke oog leesbaar zijn.

Artikelen zonder barcodes worden geretourneerd aan de afzender.

5.2. Opbouw van ladingdragers

Opgebouwde ladingdragers dienen te voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Het maximum gewicht van een pallet is 500 kg;
  • Logistieke eenheden lichter dan 4 kg mogen tot 220cm hoog gestapeld zijn;
  • Logistieke eenheden van 4 tot 20 kg mogen tot 180 cm gestapeld zijn;
  • Logistieke eenheden van 20 tot 46 kg mogen tot 120 cm gestapeld zijn;
  • Artikelen zwaarder dan 46 kg niet stapelen en altijd leveren op een pallet.

Wij accepteren de volgende ladingdragers:

  • Rolcontainers (alleen als dit vooraf is afgestemd);
  • Transportbakken (alleen als dit vooraf is afgestemd);
  • EPAL- of CHEP-pallets (80*120 cm) verplicht voor Big goods en XXL;
  • Hangrekken (mits hanggoed);
  • Wegwerppallets (80*120 cm), maar alleen bij Small goods leveringen;
  • Stevige maat pallets voor artikelen die de voetprint van standaard pallets overschrijden;
  • Blokpallets (100 x 120 cm of 120 x 120 cm ) voor XXL goods.

Wij zijn genoodzaakt ladingdragers te weigeren in de volgende gevallen:

  • Bij gebruik van ondoorzichtige rekfolie voor niet-diefstalgevoelige goederen;
  • Bij doorgezakte of instabiele pallets;
  • Bij zichtbare vocht, schimmel of andere aantasting/schade aan artikelen;
  • Indien de ladingdrager-identificatie ontbreekt of onleesbaar is;
  • Indien de algehele toestand van de ladingdrager te slecht is om de veiligheid te
    garanderen.

Ladingdrager/doos identificatie
De identificatie op ladingdragers dient aan het volgende voorwaarden te voldoen:

  • Het labelformaat mag uitsluitend een A5- of A6-formaat hebben;
  • SSCC barcode labels dienen te worden gebruikt;
  • Andere LPN’s zijn toegestaan mits:
    • Uniek (niet vaker voorkomend over alle zendingen aan WRG);
    • In code 128 format;
    • Na goedkeuring tijdens onboarding;
  • Een barcode dient minimaal 32 mm hoog en maximaal 165 mm breed te zijn;
  • Voor het menselijk oog leesbare tekst onder een barcode is verplicht.
  • De levering wordt uitgevoerd met LPN’s op doosniveau, pallet niveau, of beide.

5.3. Set verpakkingen & colli artikelen

Indien het artikel een set verpakkingen betreft dient dit op de verpakking vermeld te worden. Het is voldoende indien alleen de barcode van de set scanbaar is, zonder dat de barcode van de individuele artikelen waar de set uit is opgebouwd leesbaar zijn. Indien een artikel uit colli’s is opgebouwd, dient altijd op de verpakking te worden vermeld welke colli het betreft en hoeveel colli’s nodig zijn voor een compleet artikel. Elke colli heeft een unieke barcode aangebracht op de smalste zijde van de colli.

5.4. Artikelen verpakken

In de bijlagen bij deze Operationele Bijlage zijn een aantal voorbeelden opgenomen van juist en onjuist verpakte artikelen. Indien dit hoofdstuk geen richtlijn biedt voor een bepaalde artikelgroep, dan stemt de VPC de verpakkingsinstructies af.

Breekbare artikelen:
Breekbare artikelen (zoals servies, glaswerk, verlichting etc.) en kwetsbare artikelen (zoals vloeistoffen) dienen verpakt te zijn op een manier die schade voorkomt. Het artikel kan door WRG worden onderworpen aan een valtest van één meter hoogte. Het artikel dient een val op alle zijden en hoeken te kunnen doorstaan zonder enige breuk.

Meubels, dekbedden en kussens:
Meubels (banken, stoelen, tafels, kasten, matrassen, vloerkleden, kussens, etc.) dienen per stuk verpakt te worden voor opslag en uitlevering aan klanten. De verpakking dient gesloten te zijn met sterke lijm of stevige tape. Het gebruik van krammen om dozen te sluiten is niet toegestaan. Extra verpakkingsrichtlijnen voor dit assortiment zijn te vinden op wehkamplogistiek.nl.

Fashion, schoenen en ander textiel:
Stof- en textiel artikelen zijn kwetsbaar voor vuil en vocht en dienen afgesloten te worden geleverd in een doos of transparante polybag met materiaal en wegwerp symbool. Verder gelden de volgende vereisten:

  • Fashion artikelen altijd voorzien van een tag met de artikel-barcode;
  • Kledinghangers zijn alleen toegestaan als de artikelen bestemd zijn voor hangende opslag;
  • Het is niet toegestaan om artikelen te leveren met uitstekende delen buiten de polybag of doos (dit geldt ook voor tags);
  • Prijsinformatie op artikelen is alleen toegestaan indien de prijs overeenkomt met de originele verkoopprijs op de consumentenwebsites (omprijzen mogelijk tegen VAS tarieven);
  • Schoenen dienen altijd te worden geleverd in de originele verpakking;
  • Stoffen artikelen, zoals knuffels en fashion, dienen te worden verpakt in een afgesloten polybag of doos;
  • Verpakkingen zo dun als mogelijk en zo veel mogelijk uit gerecycled materiaal
    gebruiken;
  • Artikelen in dozen met een deksel dienen te worden voorzien van stevig elastiek zodat de deksel niet van de doos kan vallen tijdens het transport.

Scherpe artikelen:
Scherpe artikelen vormen een veiligheidsrisico voor medewerkers, vervoerders en klanten. Deze artikelen dienen daarom dusdanig verpakt te worden dat scherpe randen of punten afgeschermd zijn tijdens het gehele logistieke proces.

Hygiëne artikelen:
Hygiëne artikelen zijn artikelen die na het openen van de verpakking niet opnieuw verkocht kunnen worden. De verpakking dient daarom altijd verzegeld te worden aangeleverd. Denk hierbij o.a. aan de volgende artikelgroepen:

  • Tandpasta;
  • Verzorgingsproducten;
  • Erotische artikelen en
  • Cosmetica.

Artikelen met beperkte houdbaarheid:
Artikelen met een beperkte houdbaarheidsdatum (THT) accepteren wij enkel indien de houdbaarheidsdatum later is dan 6 maanden na de leverdatum.

Artikelen met gevaarlijke stoffen:
Artikelen die gevaarlijke stoffen bevatten mogen uitsluitend in het LSCZ opgeslagen worden als aan onderstaande voorwaarden wordt voldaan:

  • Artikelen worden vervoerd door DHL (op de website van DHL is meer informatie beschikbaar over de vereisten voor het vervoer van gevaarlijke stoffen);
  • Licht ontvlambare vloeistoffen worden met omverpakking geleverd.

Artikelen met gevaarlijke stoffen dienen in geval van weigering van de artikelen door WRG uiterlijk binnen 24 uur afgehaald te worden door de leverancier zonder dat hier additionele kosten aan verbonden zijn voor WRG.

6. Categorieën artikelen

6.1. Small goods

De aanlevering van small goods dient aan onderstaande voorwaarden te voldoen:

  • De levering dient te geschieden in dozen, op een pallet of in een rolkooi (rolkooien en transportbakken uitsluitend in overleg);
  • Small goods dienen zichtbaar gescheiden te zijn van andere categorieën artikelen, ook als de zending uit losse dozen bestaat;
  • SKU mix dozen zijn toegestaan, mits snakewise gevuld en per SKU gebundeld of gescheiden. Gebruik hiervoor grotere polybags, elastiekjes of scheidingsvellen;
  • Pallets of rolkooien dienen snakewise te zijn opgebouwd;
  • Artikelen kleiner dan 3.5 x 9 centimeter zijn verpakt in een polybag zodat de pick sticker op het artikel past;
  • Artikelen dienen te worden aangeleverd zonder kledinghanger in de verpakking (artikelen bestemd voor hangende opslag uitgezonderd).

6.2. Big goods

De aanlevering van big goods dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • Levering (assorti) vindt plaats op EPAL- of CHEP-pallets;
  • Levering in palletboxen is uitsluitend toegestaan na overleg met WRG;
  • De opbouw van een ladingdrager is bij voorkeur SKU rein. Indien dit niet mogelijk is, is de SKU mix snake wise opgebouwd;
  • Elk artikel is verpakt in een dichte doos die zowel geschikt is voor verzending naar de klant, als retourneren door de klant;
  • Big goods zijn zo veel mogelijk gescheiden van Small goods bij aanlevering.

6.3. XXL goods

De aanlevering van XXL goods dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • Alle artikelen worden geleverd op EPAL-, CHEP-, blok- of maat-pallet;
  • Levering zonder pallet is alleen toegestaan na goedkeuring door WRG;
  • Het laden van vrachtwagens en het stapelen op ladingdragers dient gedaan te worden met inachtneming van de aanwezige pictogrammen;
  • Artikelen dienen de voetafdruk van de pallet niet te overschrijden;
  • Maximaal 1 SKU per pallet;
  • XXL goods op een ladingdrager worden niet gecombineerd met andere categorieën artikelen.

6.4. Hanging

Levering van artikelen bestemd voor hangende opslag vindt plaats gebundeld op maat in folieverpakking op een kledingrek;

  • In overleg is het toegestaan hanggoed aan te leveren in dozen;
  • De enige toegestane kledinghangers zijn: type F44, NF44 of NA43 met een vaste haak.

De aanlevering van hangende kledingstukken dient aan alle onderstaande criteria te voldoen:

  1. Het hangende artikel valt in één van de volgende categorieën:
    a. Jas
    b. Skipak, ski jas of ski broek
    c. Jurk
    d. Pak of kostuum (colbert + pantalon)
    e. Colbert, blazer, biker jack of jasje
    f. Broek of rok
  2. Het hangende artikel dient een verkoopprijs hoger dan € 165,00 te hebben;
  3. Het hangende artikel is gemaakt van één van de volgende stoffen:
    a. Meer dan 30% wol (jurken uitgezonderd → verpakken in polybag)
    b. Linnen
    c. Zijde
    d. Leer
    e. Suède

7. Aankomstproces

7.1. Algemeen

WRG streeft naar een zo efficiënt mogelijk logistiek proces. Om onnodige transporten te voorkomen, dienen leveranciers:

  • Zendingen uit meerdere purchase orders samen te voegen in één levering;
  • Maximaal één levering per week af te sturen, indien volumes dit toestaan.

7.2. Leverafspraak plannen

Op wehkamplogistiek.nl is het boekingsformulier te vinden.
In het formulier wordt onderscheid gemaakt tussen 6 type boekingen.

  • Regulier: Gebruik deze optie wanneer alle goederen voorraad geschikt zijn en er geen bijzondere leverafspraken zijn gemaakt.
  • Alliantie: Gebruik deze optie wanneer er gebruikgemaakt wordt van het alliantiemodel.
  • (I)EDI: Gebruik deze optie indien uw zendingsinformatie via (i)EDI wordt verzonden.
  • VAS: Gebruik deze optie wanneer de goederen extra handelingen nodig hebben om E-commerce ready gemaakt te worden of voor test zendingen.
  • Herinschrijven: Gebruik deze optie als de vorige leveringsafspraak niet is nagekomen of als de levering bij de deur is geweigerd.
  • Creative hub: Gebruik deze optie voor het aanmelden van monsters ten behoeve van de fotostudio.

7.3. GLN nummers

Binnen WRG zijn er meerdere afleverlocaties, elk met een eigen GLN nummer. Zie hieronder de verschillende GLN nummers voor de verschillende afleverlocaties.

Gebruik: DP (Delivery Party) – GLN: 8714252002362 – Magazijn: Logistic Service Centre Zwolle – Adres: Pommerenstraat 4 8028 NA Zwolle – Bekend als: Site ZWO

Gebruik: DP (Delivery Party) – GLN: 8719542002312 – Magazijn: Logistic Service Centre Zwolle – Adres: Pommerenstraat 4 8028 NA Zwolle – Bekend als: Site ZW2

Gebruik: DP (Delivery Party) – GLN: 8719542100070 – Magazijn: Logistic Service Centre Zwolle – Adres: Pommerenstraat 2 8028 NA Zwolle – Bekend als: Site LSCZ3

Gebruik: DP (Delivery Party) – GLN: 8719542100018 – Magazijn: Timing – Adres: Pommerenstraat 4 8028 NA Zwolle – Bekend als: Site ZWO/VAS

7.4. Afwijken van de leverafspraak

Indien het niet mogelijk is om te leveren op het afgesproken tijdstip dient eerst contact opgenomen te worden met WRG. Beschikbaarheid van dock- en losmiddel is alleen gegarandeerd tijdens het leverblok.

WRG is niet aansprakelijk voor eventueel gemaakte wachtkosten.

Neem in de volgende gevallen contact op met uw merchandise planner:

  • De fysieke zending bevat meer dozen of pallets dan zijn aangemeld.

Neem in de volgende gevallen contact op met het Aankomsten kantoor:

  •  De zending verschijnt niet op de geplande datum;
  • De zending arriveert een uur voor of na het geplande leverblok.

7.5. Voormelden

Een zending dient altijd via de portal op wehkamplogistiek.nl te worden voorgemeld.
Elke zending dient een valide ASN te hebben. De volgende drie methodes om een zending voor te melden zijn correct:

  1. DESADV middels een Electronic Data Interchange-connectie tussen WRG en de Leverancier;
  2. Een DESADV gecreëerd middels de IEDI portal (na digitale onboarding); of
  3. Eén CSV bestand in WRG format uploaden via de portal op de wehkamplogistiek.nl (zie bijlage 1 voor uitleg)

Zonder een correcte ASN wordt de zending van de leverancier geweigerd.

Bij voorkeur wordt een ASN voorzien van LPN’s in de digitale pakbon. De leverancier dient er zo veel mogelijk voor te zorgen dat LPN-stickers scanbaar zijn vanaf de buitenkant van de pallet. De volgende informatie is hierbij verplicht:

  • Aantallen;
  • Artikel barcodes;
  • Ladingdrager label identificatie (LPN); en
  • Purchase order.

Het alternatief is een ASN op artikelniveau. De volgende informatie is hierbij verplicht:

  • Aantallen;
  • Artikel barcodes; en
  • Purchase order.

7.6. Aankomst

  1. Doorrijden tot de slagboom op het terrein van LSCZ;
  2. De chauffeur meldt zich met ASN bij de balie van het aankomsten kantoor;
  3. De chauffeur overhandigt de ASN en CMR bij de balie;
  4. Chauffeur krijgt een dock nummer toegewezen en ondersteunt bij loswerkzaamheden;
  5. Beschadigde vracht wordt geweigerd en afgetekend op de CMR;
  6. EPAL pallets worden uitsluitend aan de deur geruild, dit wordt gemeld op de CMR;
  7. Op de CMR wordt getekend voor ontvangst van de kleinst vermelde eenheid op de CMR (stuks/colli/pallet);
  8. Na aftekenen bewaren wij ons deel van de CMR voor een termijn van 7 jaar;
  9. Digitale vrachtbrieven moeten verstuurd worden naar [email protected].

7.7. Manco meldingen

In het LSCZ wordt altijd een 100% controle uitgevoerd van de geleverde goederen.
WRG streeft ernaar om gebreken en tekortkomingen binnen vijf werkdagen na binnenkomst aan de leverancier te communiceren.

7.8. Steekproef

Bij ontvangst van goederen is WRG gerechtigd een steekproef uit te voeren. De chauffeur wordt geacht om te wachten tot de steekproef is afgerond.

Een steekproef geldt voor de gehele zending. Tijdens de steekproef wordt gecontroleerd of de zending overeenkomt met de voormelding. Bij een steekproef worden dozen geopend om aantallen te controleren.

8. Value Adding Services

Tijdens de onboarding wordt bepaald of de artikelen voldoen aan de levervoorwaarden.
Voldoen de artikelen na de twee test zendingen niet aan de levervoorwaarden, dan wordt er een bedrag per verwerkt artikel in rekening gebracht bij de leverancier. Op wehkamplogistiek.nl is de laatste versie van de VAS tarievenkaart te vinden.

Tarieven zijn verdeeld in drie categorieën:

  1. Small goods – fashion & schoenen
  2. Small goods – beauty en hardware
  3. Big goods

8.1. VAS handelingen

WRG voert de volgende handelingen uit tegen de (standaard) VAS tarieven:

  • Sorteren: Indien snakewise leveren niet mogelijk is;
  • Sorteren: Indien quality control issues zijn vastgesteld;
  • Vouwen en verpakken: Indien de verpakking niet e-commerce ready is;
  • Prijzen afplakken of verwijderen: Indien een incorrecte prijs op een artikel vermeld staat;
  • Kledinghangers verwijderen: Indien small goods artikelen kledinghangers bevatten;
  • Hardtags/alarmlabels verwijderen: Indien hardtag/alarmlabels aanwezig zijn, verwijderen uit kleding;
  • Multipacks naar singles: Het opbreken van artikelen die als set worden aangeleverd;
  • Singles naar Multipacks: Indien een artikel als set of promopack verkocht wordt, deze opdelen van ‘multipacks’ naar ‘singles’;
  • Breekbare artikelen: Indien de originele verpakking niet voldoende beschermd, extra bescherming aanbrengen; en
  • Telwerk: Indien de zending niet voldoet aan administratieve voorwaarden.

9. Bijlagen 1: Voormelden

Hieronder zijn twee opties uitgeschreven voor het voormelden met behulp van CSV bestanden.
Dit template is te downloaden op de website wehkamplogistiek.nl

Na het invullen van het template dient deze te worden opgeslagen als .CSV bestand en te worden geupload via het boekingsportal op wehkamplogistiek.nl.

 

10. Bijlagen 2: (In)correcte verpakkingen

In deze bijlage zijn voorbeelden opgenomen van (in)correcte verpakkingen van aangeleverde artikelen.